Otwarty konkurs ofert Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na realizację w 2025 roku zadania publicznego pn. „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację w 2025 roku zadania publicznego pn. Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.
Zakres rzeczowy zadania publicznego obejmuje podejmowanie działań na rzecz:
1) dobrostanu studentów i doktorantów, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki zdrowia psychicznego;
2) zapobiegania zjawiskom nierównego traktowania i dyskryminacji studentów i doktorantów w środowisku akademickim oraz wyrównywania szans osób ze szczególnymi potrzebami;
3) wsparcia studentów na wczesnym etapie studiowania w celu zapobiegania zjawisku porzucania studiów (tzw. „drop out”);
4) działalności kulturalnej i artystycznej studentów oraz rozwoju mediów akademickich;
5) wzmocnienia kompetencji transferowalnych/przekrojowych studentów i doktorantów w procesie przygotowania do wyzwań współczesnej nauki i gospodarki;
6) studenckiego ruchu naukowego i kół naukowych;
7) zwiększania świadomości prawnej studentów i doktorantów w zakresie przepisów dotyczących szkolnictwa wyższego i nauki – w tym działania strażnicze.
Uczelnia może złożyć tylko 2 oferty w odpowiedzi na ogłoszenie.
Data rozpoczęcia zadania nie może być wcześniejsza niż 16 czerwca 2025 r. a data zakończenia zadania nie może być późniejsza niż 15 grudnia 2025 r.
Minimalna wysokość dotacji to 30.000 zł, maksymalna wynosi 120.000 zł
Konieczne jest wniesienie wkładu własnego w wysokości minimum 10% całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oferty należy składać do 24 marca 2025 roku.
Wszystkie osoby zainteresowane złożeniem oferty proszone są o zgłoszenie zamiaru aplikowania w ww. konkursie poprzez formularz zgłaszania projektów przez stronę najpóźniej do dnia 11 marca 2025 r.
Wszystkie szczegółowe informacje na temat konkursu oraz wzór oferty dostępne są na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego TUTAJ.