Szkolenie dedykowane jest dla studentów i studentek 4 ostatnich semestrów studiów I i II stopnia Wydziału IMiI.
Zakres merytoryczny szkolenia obejmuje następującą tematykę:
- Wprowadzenie, w tym omówienie modelu Deminga, High Level Structure, zasady zarządzania jakością, w tym omówienie wybranych narzędzi t.j. diagram przebiegu procesu, karty kontrolne, arkusz kontrolny, diagram Ishikawy, diagram Pareto, histogram, punktowy diagram korelacji, terminologia i definicje stosowanej w normie ISO 9001, 14001 i PN-N 18001.
- Norma ISO 9001:2015 – zastosowanie normy, omówienie struktury, zmiany w stosunku do normy z 2009 roku, cykl PDCA (planuj, wykonaj, sprawdź, działaj) i podejście procesowe w kontekście organizacji, dokumentacja Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015, analiza ryzyka, ryzyko w audycie – zarządzanie programem audytów, działania audytowe, wdrażanie wymagań ISO 9001:2015.
- Norma ISO 14001:2015 – zastosowanie normy, analiza struktury i wymagań, zmiany w stosunku do normy z 2004 roku, identyfikacja aspektów związanych ze środowiskiem, dokumentacja Systemu Zarządzania Środowiskowego, wdrażanie wymagań ISO 14001:2015.
- Norma PN-N 18001:2004 (OHSAS 18001:1999) - zastosowanie normy, omówienie struktury i analiza wymagań, identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego, dokumentacja Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.
- Auditowanie systemów zarządzania wg normy ISO 19011, w tym wybrane zagadnienia dotyczące terminologii, zasad auditowania, zarządzania programem auditów, działań audytowych takich jak zbieranie i weryfikowanie informacji, klasyfikacja niezgodności, formułowanie dowodu z auditu wewnętrznego oraz motywów zaklasyfikowania niezgodności.
- Kompetencje i wymagania stawiane auditorom SZJ.
- Audit wewnętrzny – cel i rodzaje audytów, przygotowanie do auditu (plan auditu, listy kontrolne, dobór jednostek audytowanych), komunikowanie się podczas auditu, przeprowadzenie auditu i dokumentacja wyników, przeprowadzenie działań poauditowych, interpretacja analizy z auditów w stosunku do wymagań norm, definiowanie i identyfikacja niezgodności oraz ich formułowanie i dokumentowanie zgodnie z wymaganiami, działania korygujące i zapobiegawcze.
- Warsztaty Zintegrowanego Systemu Zarządzania.