Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji zawodowych i analitycznych studentów kierunku Turystyka i rekreacja/Zarządzanie w turystyce i sporcie.
Ramowy program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
- zajęcia teoretyczne e-learning
- zajęcia praktyczne
1. PRZYGOTOWANIE
- rekrutacja rezydentów biur podróży (wymagane dokumenty aplikacyjne, pytania, najczęściej popełniane błędy),
- przygotowania do wyjazdu (termin i miejsce wyjazdu, odprawa w biurze podróży, materiały firmowe),
- warunki pracy (ubezpieczenie, transport, zakwaterowanie, wyżywienie),
- działania do zrealizowania przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami, hotelarzami,
- wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).
2. SERWIS LOTNISKOWY PRZYLOTOWY
- dress code rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii),
- dokumenty niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe),
- trudne sytuację przy przyjęciu grupy (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej),
- powitanie grupy (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać),
- materiały przydatne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów),
- wytyczne dotyczące transferu grupy do miejsca pobytu z lub bez udziału rezydenta.
3. SERWIS HOTELOWY
- przygotowanie hotelu na przyjęcie turystów (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży),
- zakwaterowanie gości (typy pokoi, prośby/życzenia),
- reklamacje (procedury, schematy postępowania).
4. SPOTKANIE INFORMACYJNE
- części spotkania informacyjnego,
- techniki sprzedaży wycieczek fakultatywnych,
- sztuka wystąpień publicznych (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).
5. TRUDNE SYTUACJE I ZDARZENIA LOSOWE
- pomoc medyczna (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania),
- pomoc konsularna (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).
6. SERWIS LOTNISKOWY WYLOTOWY
- transfer na lotnisko (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta),
- niezbędna dokumentacja (listy wylotowe),
- procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate),
- opóźnienia w odlocie samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).
7. ZAKOŃCZENIE SEZONU