Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji zawodowych i analitycznych studentów kierunku Turystyka i rekreacja/Zarządzanie w turystyce i sporcie.

Ramowy program szkolenia obejmuje następującą tematykę:

  1. zajęcia teoretyczne e-learning
  2. zajęcia praktyczne

1. PRZYGOTOWANIE

  • rekrutacja rezydentów biur podróży (wymagane dokumenty aplikacyjne, pytania, najczęściej popełniane błędy),
  • przygotowania do wyjazdu (termin i miejsce wyjazdu, odprawa w biurze podróży, materiały firmowe),
  • warunki pracy (ubezpieczenie, transport, zakwaterowanie, wyżywienie),
  • działania do zrealizowania przed przylotem pierwszej grupy (rekonesans, spotkanie ze współpracownikami, hotelarzami,
  • wyposażenie hoteli w tablice informacyjne i informatory).

2. SERWIS LOTNISKOWY PRZYLOTOWY

  • dress code rezydenta (umundurowanie, wskazówki dotyczące uczesania, makijażu i biżuterii),
  • dokumenty niezbędne przy przyjęciu grupy (listy przylotowe),
  • trudne sytuację przy przyjęciu grupy (zaginiony bagaż, zniszczony bagaż, overbooking, brak klienta na liście przylotowej),
  • powitanie grupy (komunikat w autokarze, co powinien zawierać, jak go przekazać),
  • materiały przydatne podczas serwisu lotniskowego przylotowego (koperty powitalne, oznaczenia autobusów),
  • wytyczne dotyczące transferu grupy do miejsca pobytu z lub bez udziału rezydenta.

3. SERWIS HOTELOWY

  • przygotowanie hotelu na przyjęcie turystów (listy zakwaterowania, zamówienie posiłków niestandardowych, tablice informacyjne, informatory biura podróży),
  • zakwaterowanie gości (typy pokoi, prośby/życzenia),
  • reklamacje (procedury, schematy postępowania).

4. SPOTKANIE INFORMACYJNE

  • części spotkania informacyjnego,
  • techniki sprzedaży wycieczek fakultatywnych,
  • sztuka wystąpień publicznych (autoprezentacja, mowa ciała, poprawność językowa, socjotechnika).

5. TRUDNE SYTUACJE I ZDARZENIA LOSOWE

  • pomoc medyczna (rodzaje ubezpieczeń, schemat postępowania),
  • pomoc konsularna (pobyt w szpitalu lub śmierć człowieka, zagubienie dokumentów, kradzież gotówki).

6. SERWIS LOTNISKOWY WYLOTOWY

  • transfer na lotnisko (grafik, transfer z lub bez udziału rezydenta),
  • niezbędna dokumentacja (listy wylotowe),
  • procedura odprawy (check-in, bagaż, security, gate),
  • opóźnienia w odlocie samolotu (schemat postępowania, świadczenia należne pasażerom).

7. ZAKOŃCZENIE SEZONU

  • Rezydent po sezonie

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Logo Politechnika Częstochowska uczelnią dostępnąPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano